برنامه مهاجرتی استانی جزیره پرینس ادوراد

برنامه مهاجرتی استانی جزیره پرینس ادوراد

معرفی برنامه مهاجرتی جزیره پرینس ادروارد  PEIPNP : 

این برنامه در سال 2001 شروع به کار کرد تا بتواند متقاضیان مهاجرتی به کانادا را جذب کرده و جهت کمک به نیازهای اقتصاد و بازار کار در استان به صورت دائمی به کار گرفته شود. این برنامه تاکنون توانسته به صورت فزاینده ای از نظر تعداد، مهاجران بیشتری که دارای مهارت و تحصیلات دانشگاهی هستند را بپذیرد. به طوریکه قبل از پاندمی نرخ مهاجرت به این استان حدود 1.6 درصد بود در مقایسه با نرخ مهاجرت در کل کانادا که 0.6 درصد بوده است. بنابراین این جزیره کوچک به نسبت میزان جمعیت بالاترین جذب مهاجر را در میان استان های دیگر داشته است.

این استان از سال 2015 تاکنون بیشتر از 2000 مهاجر را سالیانه پذیرا بوده و این میزان رو به افزایش میباشد.

جزیره پرینس ادوارد به عنوان یکی از چهار استان حوزه اقیانوس آتلانتیک جزئی از برنامه آزمایشی  AIP نیز هست و کارفرمایان در این جزیره تحت برنامه AIP این امکان را دارند تا در صورت عدم موفقیت در استخدام نیروی کار ماهر محلی مستقر در استان، به متقاضیان خارجی تحت شرایطی پیشنهاد کاری بدون طی مراحل تاییدیه LMIA بدهند.

برنامه مهاجرتی جزیره پرینس ادوارد به دو گروه کلی تقسیم میشود: 1. برنامه های نیروی کار، 2. برنامه های اقتصادی

برنامه های مهاجرتی Enhanced چگونه کار می کنند ؟

زمانی که برنامه مهاجرتی استانی سازگار با سیستم اکسپرس انتری فدرال باشد متقاضیانی که در استخر کاندیداها هستند این امکان رادارند که در صورت نامزدی در هر یک از استان ها و دریافت تاییدیه نامینیشن 600 امتیاز به مجموع امتیازهای جاری خود اضافه کنند و امکان دریافت دعوتنامه برای اپلای اقامت دائم از طریق سیستم اکسپرس انتری را خواهند داشت.

برنامه مهاجرتی جزیره پرینس ادوارد نیز از طریق برنامه PEI PNP Express Entry متقاضیان موجود در استخر کاندیداهای فدرال را در صورت داشتن شرایط این برنامه نامزد مهاجرت به این استان میکند.

 

برنامه های مهاجرتی Base چگونه کار می کنند ؟

بیشتر برنامه های مهاجرتی جزیره پرینس ادوارد ناسازگار با اکسپرس انتری و اصطلاحا استریم های Base هستند و متقاضیانی که موفق به دریافت نامینیشن از این استان گردند باید مستقیما به صورت کاغذی به اداره مهاجرت و شهروندی فدرال IRCC اپلای کنند.

در حال حاضر دو برنامه  مهاجرتی از این توع برای این استان وجود دارد:

  •  برنامه نیروی کار
  • برنامه اقتصادی

 معرفی برنامه اکسپرس انتری جزیره پرینس ادوارد PEI PNP EE

    این برنامه مختص متقاضیان استخر کاندیداهای فدرال است که دارای پروفایل معتبر بوده و تمایل به مهاجرت و زندگی در این استان را دارند. این متقاضیان میبایست دارای مهارت ها و رشته های شغلی منطبق با نیازهای بازار کار جزیره پرینس ادوارد باشند تا امکان انتخاب توسط PEI PNP را داشته باشندو

    حداقل شرایط متقاضیان برای اقدام از طریق برنامه اکپرس انتری جزیره پرینس ادوارد: (بدون نیاز به جاب آفر)

    • داشتن پروفایل معتبر اکسپرس انتری فدرال
    • دارا بودن شرایط امتیازی برای یکی از برنامه های مهاجرتی فدرال یعنی FSW, CEC یا FST
    • در صورت داشتن اجازه کار بعد از تحصیل (PGWP) برای متقاضی اصلی یا اجازه کار نامحدود (Open Work Permit) برای همسر متقاضی شرایط زیر میبایست به عنوان شروط کافی در نظر گرفته شود:
    • PGWP میبایست حداقل 4 ماه و بعد از ارسال پروفایل ابراز تمایل (EOI) اعتبار داشته باشد
    • تحصیلات متقاضی اصلی و یا همسر او میبایست خارج از استان پرینس ادوارد انجام شده باشد
    • داشتن حداقل 9 ماه سابقه کار از یک کارفرمای مستقر در جزیره پرینس ادوارد

    چگونگی اقدام از روش برنامه اکسپرس انتری جزیره پرینس ادوارد:

    متقاضیان در صورت داشتن حداقل شرایط مطرح شده در قسمت قبل، باید پروفایل خود در سیستم ابراز تمایل استانی یا اصطلاحا EOI را ساخته و با کامل کردن پروفایل بر اساس امتیاز تخصیص یافته به آن منتظر دریافت ایمیل دعوت نامه جهت اپلای از اداره مهاجرت جزیره پرینس ادوارد بمانند. بعد از دریافت ایمیل دعوت نامه، متقاضی و کارفرما میبایست فرم های مخصوص به خود را کامل کرده و از طریق سیستم EOI ارسال کنند. در صورت موفقیت پرونده، متقاضی در پروفایل اکسپرس انتری خود مطلع خواهد شد که جزیره پرینس ادوارد خواستار نامزدی او میباشد. با قبول کردن این درخواست فورا 600 امتیاز به مجموع امتیازهای متقاضی اضافه میشود و احتمال دریافت دعوت نامه اقامت دائم فدرال بالا میرود.

    معرفی برنامه تاثیر نیروی کار جزیره پرینس ادوارد :

    این برنامه مهاجرتی جدید جزیره پرینس ادوارد شامل سه زیر برنامه میشود:

    • برنامه نیروی کار ماهر یا Skilled Worker Stream که اقدام از طریق این برنامه بر اساس دریافت پیشهاد کاری یا جاب آفر میباشد. به صورتی که نیروی کار ماهرباید توسط یک کارفرمای مستقر در این جزیره شناسایی و استخدام شده باشد. متقاضی میبایست در زمان اقدام برای این برنامه یا در حال کار کردن برای یک کارفرمای مستقر در این جزیره باشد یا دارای پیشنهاد کاری از آن باشد. شرایط متقاضی برای اقدام از طریق این زیر برنامه عبارتند از:
    • داشتن جاب آفر در گروه های شغلی TEER 0 یا TEER 1 یا TEER 2
    • داشتن حداقل دو سال تحصیلات دانشگاهی
    • دارا بودن اجازه کار در صورت زندگی در کانادا
    • در صورت اقدام از خارج از کانادا داشتن وضعیت مهاجرتی قانونی در کشور محل سکونت
    • برنامه نیروی کار مشاغل حساس یا Critical Worker Stream که برای متقاضیانی مناسب است که کارفرمای مستقر در این جزیره تمایل داشته باشد که متقاضی را برای اقامت دائم ساپورت کند. نیروی کار دارای شرایط مناسب این برنامه میتواند در مشاغل نیمه مهارتی یا بدون نیاز به مهارت مشغول به کار شود. شرایط متقاضی برای اقدام از طریق این زیربرنامه عبارتند از:
    • داشتن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر در یکی از رشته های شغلی زیر:

    راننده تریلی (کامیون سنگین)

    خدمات مشتریان

    کارگر ساده

    گارسون رستوران

    خدمات نظافت منازل (نظافتچی)

    • داشتن سابقه کار تمام وقت حداقل شش ماه برای یک کارفرمای مستقر در این جزیره
    • داشتن اجازه کار در کانادا در زمان اقدام
    • دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دبیرستان
    • داشتن حداقل دو سال سابقه کاری در 5 سال گذشته در یک رشته شغلی مرتبط
    •  برنامه فارغ التحصیلان بین المللی یا International Graduate Stream

    این زیر برنامه مختص فارغ اتحصیلان جدیدی میباشد که از یکی از مراکز دانشگاهی یا کالج جزیره پرینس ادوارد فارغ التحصیل شده باشند. این افراد میبایست توسط یک کارفرمای مستقر در این استان استخدام شده تا بتوانند برای این برنامه مهاجرتی اقدام کرده و در رشته مهارتی شغل خود پس از دریافت اقامت دائم مشغول به کار شوند. حداقل شرایط متقاضی برای اقدام از طریق این برنامه عبارتند از:

    • داشتن پیشنهاد کاری در یکی از گروه های شغلی TEER 1، TEER 2 و یا TEER 3
    • داشتن حداقل 6 ماه سابقه کاری برای کارفرمای مستقر در جزیره پرینس ادوارد در یک رشته مرتبط با رشته تحصیلی که از آن فارغ التحصیل شده است
    • دارا بودن اجازه کار بعد از تحصیل که معتبر باشد
    • دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی دانشگاهی از یکی از مراکز آموزش معتبر در این جزیره

    چگونه برای برنامه مهاجرتی تاثیر نیروی کار جزیره پرینس ادوارد اقدام کنیم؟

    اولین مرحله بعد از دارا بودن شرایط، متقاضی میبایست پروفایل EOI خود را در سیستم مهاجرتی استان ثبت و ارسال کند.  بر اساس امتیاز پروفایل، اداره مهاجرت جزیره پرینس ادوارد به صورت متناوب انتخاب هایی را از بین پروفایل های با امتیاز بالا انجام میدهد و برای متقاضیان با پروفایل های واجد شرایط دعوتنامه جهت اقدام به ارسال مدارک میفرستد. بعد از بررسی مدارک ارسالی در صورت موفقیت آمیز بودن نتیجه بررسی پرونده متقاضی نامه یا ایمیل نامزدی استان یا نامینیشن را دریافت میکند و میتواند برای اخذ ویزای اقامت دائم پرونده خود را به اداره مهاجرت فدرال IRCC ارسال کند.

    معرفی برنامه مهاجرتی تاثیر اقتصادی: Business Impact Category

    این برنامه مهاجرتی فقط یک زیربرنامه به نام برنامه مجوز کار دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

     

       برنامه اجازه کار موقت Work Permit Streamکه برای متقاضیانی مناسب است که تمایل به سرمایه گذاری در    جزیره پرینس ادوارد را دارند. اداره مهاجرت این جزیره از این دسته از متقاضیان انتظار دارد که ابتدا در زمان داشتن مجوز کار موقت در استان شروع به کار کرده و از چند وچون کسب و کار در این استان اطلاعات لازم را کسب کنند. سپس میتوانند برای اقامت دائم اقدام کنند. حداقل شرایط لازم برای اقدام از طریق این زیربرنامه عبارتند از:

    • داشتن سن بین 21 تا 59 سال تمام
    • داشتن حداقل سرمایه خالص معادل 600.000 دلار کانادا
    • دارا بودن مدرک تحصیلی متوسطه (دیپلم دبیرستان)
    • داشتن مهارت مدیریتی یا تملک کسب و کار قابل انتقال
    • مدرک زبان معتبر معادل حداقل CLB4
    • تمایل به زندگی و کسب و کار دائم در این جزیره
    • مدیریت فعال کسب و کار در شرف راه اندازی در این جزیره

    چگونه برای برنامه تاثیر اقتصادی جزیره پرینس ادوارد اقدام کنیم؟

     شرط لازم برای این برنامه داشتن شرایط مجوز کار موقت  یا Work Permit میباشد. در مرحله بعدی میبایست پروفایل ابراز تمایل یا EOI را در وب سایت اداره مهاجرت این جزیره ساخت و اطلاعات اولیه خواسته شده را تکمیل کرد. این پروفایل به مدت 6 ماه در سیستم اداره مهاجرت استان میماند. در صورت موفقیت پروفایل اولیه از نظر مجموع امتیازهای تخصیص یافته آن متقاضی دعوتنامه اپلای از اداره مهاجرت دریافت میکند. از زمان دریافت این دعوتنامه متقاضی 60 روز مهلت دارد تا مدارک و مستندات پرونده خود را ارائه کند. در صورت موفقیت پرونده ارسالی ادراه مهاجرت متقاضی را به مصاحبه حضوری دعوت خواهد کرد تا در خصوص برنامه کسب و کار یا Business Plan ارائه شده اطلاعات کاملی را از متقاضی دریافت کند. در نهایت نامه نامینیشن یا نامزدی صادر شده و متقاضی میتواند برای گرفتن ویزای اقامت دائم مستقیما به همراه نامه نامزدی پرونده خود را به IRCC ارسا ل کند.

     

     

    0 پاسخ

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *