اکسپرس انتری - کار گر ماهر فدرال

اکسپرس انتری – کار گر ماهر فدرال

نیروی کار ماهر فدرال یا Federal Skilled Worker

این برنامه مخصوص نیروی کار ماهری است که سابقه کاری خارج از کانادا دارد.

برنامه اکسپرس انتری(Express Entry) یا همان ورود سریع شامل سه زیر برنامه میباشد که یکی از آنها نیروی کار ماهر فدرال یا Federal Skilled Worker  میباشد. در اینجا سعی کردیم به نحوی مختصر و در عین حال ساده به توضیحی در خصوص این برنامه بپردازیم.

برای اقدام از طریق این برنامه ابتدا باید امتیاز متقاضی در یک سیستم 100 امتیازی محاسبه شود و چنانچه حداقل 67 امتیاز بیاورد میتواند وارد استخر متقاضیان یا POOL شود. بعد از آن بر اساس سیستم امتیازدهی دیگری به نام CRS امتیازات او محاسبه میشود تا مشخص شود نسبت به مابقی افراد حاضر در Pool در چه جایگاهی قرار دارد.

فاکتورهایی که بر اساس آن مشخص میشود فرد از 100امتیاز چه نمره ای کسب میکند به شرح جدول زیر میباشد:

       

معیارسقف امتیاز
تحصیلات25
زبان28
سابقه کار15
سن12
پیشنهاد کار10
سازگاری با کانادا10

در نظر داشته باشید که از 28 امتیازی که برای زبان تعریف شده، نهایت 24 امتیاز برای زبان اول و حداکثر 4 امتیاز برای زبان دوم به فرد تعلق خواهد گرفت.

سیستم CRS یا Comprehensive Ranking System سیستمی است که در آن به توانایی ها و قابلیت های مختلف متقاضی و همسر او (در صورت همراهی برای مهاجرت به کانادا) امتیاز داده میشود. در این سیستم به هر قابلیتی امتیازی تعلق میگیرد و در آخر این سیستم با جمع بندی امتیازات فرد مشخص میکند او با چه رتبه ای در استخر متقاضیان قرار دارد.

سابقه کار و سطح زبان انگیسی در این برنامه بسیار اهمیت دارد. فرد میبایست حداقل یک سال سابقه کار مستمر درزمینه مشاغل مدیریتی،  یامشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی، و یا مشاغل حرفه ای با مدرک کارآموزی یا کالج داشته باشد. این سابقه کار میتواند تمام وقت و یا پاره وقت باشد. حداقل سطح زبان انگلیسی مورد نیاز در این برنامه CLB 7 میباشد. حداقل سطح تحصیلات نیز دیپلم دبیرستان کانادایی یا معادل آن است. چنانچه متقاضی پیشنهاد کار از کارفرمای کانادایی برای شغلی تمام وقت (30 ساعت در هفته) به مدت یک سال، در گروهی های شغلی TEER 0, 1, 2, 3 داشته باشد نیز به او امتیازی تعلق خواهد گرفت. داشتن حداقل تمکن مالی تعیین شده توسط اداره مهاجرت کانادا نیز مورد نیاز است. در این سیستم هر فردی که بین 18 سال تا 44 سال سن داشته باشد میتواند امتیازی بر اساس سن کسب کند.

بعد از اینکه متقاضی برای ساخت پروفایل اقدام کرد و مشخصات و قابلیت های خود را وارد کرد و در استخر متقاضیان قرار گرفت در صورتی که در قرعه کشی انتخاب متقاضیان یا به اصطلاح draw انتخاب شود ITA یا Invitation to Apply دریافت کند باید برای ادعاهای خود در خصوص سطح زبان، تحصیلات، سابقه کار و … به اداره مهاجرت کانادا مدارک لازم را ارسال کند. پس از بررسی این مدرک در صورت واجد شرایط بودن جواب مثبت دریافت میکند و در واقع ویزا میشود.

مد نظر داشته باشید که فرد نهایت تا یک سال میتواند در این استخر متقاضیان باقی بماند و چنانچه در این مدت در قرعه کشی ها انتخاب نشود باید مجدد برای ورود به این استخر اقدام کند.

فرد موظف است در مدتی که در این استخر قرارد دارد کلیه تغییرات و آپدیت هایی که در شرایط و قابلیت هایش ایجاد شده را در پروفایل خود به روز رسانی کند. از نمونه این تغییرات  میتوان به آزمون مجدد زبان، بالا رفتن سطح تحصیلات، تغییر وضعیت تاهل و غیره اشاره کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *