اقامت موقت ویزای تحصیلی کالج

اقامت موقت ویزای تحصیلی کالج

تحصیل در کالجهای کانادا :

تحصیل در کالج های کانادا برای کسانی مناسب است که قصد دارند با فراگیری مباحث کاربردی و عملیاتی زودتر وارد بازار کار شوند. در واقع کالج ها در کانادا مانند دانشکده های فنی و حرفه ای یا علمی کاربردی در ایران هستند.

کالج ها در کانادا به دو دسته عمومی و خصوصی تقسیم میشوند و زمان پذیرش آنها سه ترم پاییز، زمستان و بهار است. توصیه میشود حداقل 8 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی برای دریافت پذیرش از کالج مورد نظر اقدام شود. زیرا بعد از دریافت پذیرش از کالج باید مرحله دوم کار یعنی دریافت ویزای تحصیلی یا همان Study Permit انجام شود که در این مرحله مدارک لازم به همراه نامه پذیرش برای اداره شهروندی و مهاجرت کانادا ارسال شود تا پرونده متقاضی بررسی و نتیجه اعلام شود که این مرحله نیز زمان بر است.

معمولاً دوره های کالج بین 8 ماه تا 3 سال زمان میبرد و متقاضیان با داشتن مدرک دیپلم دبیرستان میتوانند برای ادامه تحصیل وارد کالج شوند. در نهایت پس از فارغ التحصیلی بسته به رشته تحصیلی به فرد Diploma، Certificate و یا Degree ارائه شود.

کالج ها در مقایسه با دانشگاه ها راحت تر به افراد پذیرش میدهند. نمره زبان برای دریافت پذیرش از اغلب کالج ها حداقل 6 میباشد که در مقایسه با دانشگاه ها نمره پایین تری است، دوره های کوتاه تری از دانشگاه ها را ارائه میدهد و شهریه آنها از شهریه دانشگاه ها کمتر است.

برخی کالج ها به متقاضیانی که مدرک زبان ندارند پذیرش مشروط میدهد. در این حالت فرد میبایست حداقل یک ترم زبان را به عنوان پیش نیاز رشته اصلی در کالج مربوطه بگذراند و بعد از آن دوره اصلی رشته مورد شروع میشود.

در انتخاب کالج برای ادامه تحصیل باید بسیار دقت شود زیرا تمام کالج ها به فرد این امکان را نمیدهد که پس از فارغ التحصیلی بتواند اجازه کار بعد از تحصیل یا Post-Graduation Work Permit بگیرد. این مجوز برای دوره های 8 ماهه تا زیر دو سال به اندازه مدت تحصیل داده میشود و برای دوره های از دو سال به بالا به مدت سه سال ارائه میشود. با دریافت این مجوز و کسب حداقل یک سال سابقه کار فرد میتواند تحت برنامه مهاجرتی که برای او مناسب باشد با داشتن شرایطی برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کند. پس بسیار مهم است که از کالجی فارغ التحصیل شود که برای او دریافت این مجوز را تسهیل میکند. پس انتخاب کالج را با وسواس بیشتری انجام دهید و مطمئن شوید که کالج مربوطه DLI (Designated Learning Institute) یا در واقع مرکز آموزشی تایید شده باشد.

همان طور که گفتیم مرحله اول دریافت پذیرش است. برای این مرحله باید شهریه حداقل یک ترم به کالج پرداخت شود. در صورتی که فرد ریجکت شود درصد زیادی از این شهریه به او مسترد خواهد شد. دروب سایت اغلب کالج ها در خصوص نحوه بازگرداندن شهریه و میزانی که از شهریه پرداختی در صورت ریجکتی کسر میشود اطلاعات لازم ارائه شده است. مرحله بعد نیز دریافت Study Permit است که مدارک برای اداره مهاجرت ارسال شده و نتیجه توسط این اداره اعلام میشود.

چنانچه فردی موفق به دریافت Study Permit شود پس از ورود به کانادا و شروع تحصیل امکان اشتغال نیز خواهد داشت. برای همسر او نیز میتوان جهت دریافت اجازه کار در کانادا یا Work Permit اقدام کرد و فرزند آنها نیز میتواند در مدارس کانادا به تحصیل رایگان مشغول شود.

پس از فارغ التحصیلی چنانچه فردی تمایل به باقی ماندن در کانادا داشته باشد تا 180 روز فرصت دارد تا برای PGWP اقدام کند و تا آمدن نتیجه این اقدام مجاز به ادامه اشتغال خواهد بود. فراموش نکنید که زمانی که فرد برای PGWP درخواست میکند حتما باید مجوز تحصیل او یا همان Study Permit او معتبر باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *